Ehl-i Sünnetin Bazı Temel Prensipleri
Milli Gazete-Köşe Yazıları
- 09 Aralık 2018
Bendeniz çok naçiz bir
. Ehl-i Sünnetin anlattığı ve öğrettiği İslâmın gerçek ve doğru İslâm olduğunu yakinen bilirim.
1. Günahları, haramları helal kabul eden dinden çıkar.
2. Günah olduğunu bilir ve kabul eder, fakat buna rağmen işlerse günahkâr Müslüman olur ama küfre düşmez.
3. Bütün müctehidlerin ve fukahânın üzerinde icmâ ettiği zarurî bir din hükmünü inkâr eden dinden çıkar.
4. Resûlullah Efendimizin
Allah’ın izniyle yapacağı şefaat haktır, inkâr eden bid’atçi olur.
5. Ölüp kabre konulduktan sonra insanların sorgu melekleri tarafından sorguya çekilmesi, kabrin ya Cennet bahçelerinden bir bahçe, ya da Cehennem çukurlarından bir çukur olması ve kabir azabı haktır.
6. Efendimizin Ashabının hepsi sevilir, onlara dil uzatılmaz, ictihad ayrılıkları yüzünden yaptıkları savaşlar sebebiyle onlara düşmanlık edilmez. Bunların hesabı ve hükmü Allah’a bırakılır.
7. Peygamberlerden sonra insanların en hayırlısı Hz. Ebubekir, sonra sırasıyla Hz. Ömer, Hz. Osman ve Hz. Ali efendilerimizdir. Allah onlardan razı olsun.
8. Cahillerin, ehliyetsizlerin Kur’ânı kendi re’y ve hevalarıyla tefsir etmeleri, ondan hüküm çıkartmaya yeltenmeleri insanı küfre kadar götürebilecek büyük bir günah ve saygısızlıktır.
9. Efendimizin, mütevatir, manen mütevatir, sahih hadisleri
olup Sünneti inkâr edenler küfre düşer.
10. Namaz dini ayakta tutan direktir, namazı yitiren
11. İslâm dininin en doğru, aslına en uygun uygulaması ilk üç kuşakta, Selef-i Sâlihîn
devrinde olmuştur.
12. İslâmın doğru anlaşılması, öğretilmesi, hayata doğru uygulanması ancak
mümkün olur.
13.
Başka dinler de haktır diyen küfre düşer.
14. Hz. Adem’den Hz. Muhammed Mustafa’ya
kadar gelip geçmiş bütün Peygamberlerin dini ve inancı İslâm’dır.
15. Zamanındaki İmama veya
sanki cahiliyet ölümü ile ölmüş olurlar.
16. Şeriat Kur’ândan, Sünnetten, icmâdan, kıyas-ı fukahâdan çıkartılmış din hükümlerinin tamamına verilen addır. Şeriat din demektir, Şeriatı inkâr veya tahkir eden dinden çıkar.
17. İnsanların Allah katında dereceleri taqvalarına göredir.
18.
İnsanların gizli özel hayatları araştırılmaz, öğrenilirse söylenmez, faş edilmez.
Haramlığını inkâr etmeden bu günahları işleyenler fasık ve facirdir.
19. Din ve dünya işlerinin ayrılması mánâsına gelen
20. Zekât Kur’ân’da kesin şekilde belirtilmiş olan sekiz sınıf insana verilir.
21. İsraf haramdır, büyük günahtır.
22. Her Müslümanın,
Öğrenmeyenler, öğretmeyenler büyük günah işlemiş olur. Ana babalar çocuklarına ilmihal öğretmekle, öğrettirmekle yükümlüdür.
23. İslâmda değişiklik, yenilik, reform yapılamaz.
24. Kur’ân’daki ve Sünnetteki
25. Kur’ân’ın, Sünnetin, Şeriatın
edilmesini istediği şeyleri tahkir eden kâfir olur.
26. Kur’ân’ın, Sünnetin, Şeriatın
edilmesini istediği şeyleri
etmek küfürdür.
27. Anne babalar yedi yaşından sonra
, on yaşından sonra namaz kılmayan çocuklar te’dib edilmelidir.
28. Ehl-i Sünnete göre ahir zamanda
zuhur edecektir. Mehdiyi inkâr edenler bid’atçidir.
29. Yine ahir zamanda
Bunu inkâr edenler bid’atçidir.
30. Papaz şapkası giymek, zünnar bağlamak, çan çalmak küfür alametidir.
31. Fıkıh ilmi Kur’ân’dan, Sünnetten, icmâdan ve kıyas-ı fukahâdan çıkartılmış mübarek, muazzez, mukaddes bir ilim olup bunu inkâr eden mezhepsizler bid’atçidtir.
32. Ehl-i Sünnetin itikatta iki imamı vardır.
33. Ehli- Sünnetin ameliyatta ve füruatta
vardır. Beşincisi yoktur.
34.
‘nin başındaki
İslâm hukukunun ve
Her okumuş Müslüman, mesleği ve ihtisası ne olursa olsun bunları
35. Ehl-i Sünnet içinde olumlu meşrebler, çeşitlilik vardır ama
36.
Sünnî Müslüman bu Deccallara, Kezzablara, Süfyanlara karşı olmalı, onlara buğz etmeli, onları düşman bilmeli ve yollarından gitmemelidir.
37. Şeriat ölçülerinden kıl kadar ayrılmamaları şartıyla tasavvuf tarikatları haktır.
38. Dinî konularda cahillerin ve mukallid Müslümanların tartışmaları, birbirlerine düşmanlık etmeleri büyük bir afet ve felakettir.
39. Bir konuda iki kötü tercih varsa, üçüncü bir tercih yoksa, ehven
olan şer tercih olunur. 12.01.2014