Cumartesi

 

1. Bütün Selanikliler Sabataycı mıdır?

– Ne münasebet! Elbette Selanikli Müslümanlar ve Türkler de vardır. Ancak, 1912’de Selanik elimizden çıkmadan önce o şehrimizdeki Yahudi ve Sabataycı nüfusu Müslümanlardan daha fazlaydı.

2. Selanik Sabataycıları Türkiye’ye ne zaman geldi?

-Lozan andlaşmasının mübadele (nüfus değiş tokuşu) maddesi gereğince Yunanistan’daki Türkler,Türkiye’ye; Anadolu ve Trakya’daki Rumlar da (İstanbul Rumları hariç) Yunanistan’a gönderildi. Selanik’teki Sabataycılar bu mübadele esnasında Türkiye’ye gelmişlerdir.

3. Sabataycılar Türkiye’ye gelmeyi can u gönülden arzu etmişler midir?

-Etmemişlerdir. Hattâ Yunan meclisine ve hükümetine dilekçe vererek, “Biz Türk ve Müslüman değiliz, Yahudi ve Musevîyiz, bizi mübadeleden hariç tutun” demişlerse de istekleri kabul edilmemiştir.

4. SabataycılarTürkiye’de nerelere yerleştirilmiştir?

-Rumlardan boşalan büyük şehirlere, küçük şehirlere, köylere yerleştirilmiştir. Onların sadece İstanbul ve İzmir’e yerleştirilmiş olduklarını sananlar yanılıyor.

5. Türkiye Hahambaşılığı Sabataycıları Yahudi olarak kabul ediyor mu?

-Etmiyor. Hahambaşılığın bu konuda resmî bir yazısı vardır.

6. Diyanet İşleri Başkanlığı Sabataycıları Müslüman olarak kabul ediyor mu?

-Etmiyor. Bu konuda Diyanet’e bir dilekçe verilmiş; “İslâm tarikatları içinde Sabataycılık adında bir tarikat yoktur” mealinde cevap alınmıştır.

7. Sabataycıların kaç dinî kimliği vardır?

-İki dinî kimlikleri vardır.Zâhirde Müslüman görünürler, gerçekte ise bir Yahudi tarikati olan SabataySevi dinine mensupturlar.

8. Sabataycıların kendilerine mahsus ibadet yerleri (sinagogları) var mıdır?

– Vardır. Meselâ İstanbul’da Etiler’de Alkent’te büyük bir binanın altı Sabataycı sinagogu olarak kullanılmaktadır. İstanbul’un başka yerlerinde Türkiye’nin başka şehirlerinde de Sabataycı mâbetler vardır.

9. Sabataycılar ölülerini Müslüman mezarlıklarına gömerler mi?

-Eskiden gömmüyorlardı. Zamanımızda ise genellikle İstanbul’daki Zincirlikuyu kabristanına defn ediyorlar.Üsküdar’da Bülbülderesi’ndeki mezarlık yakın zamanlara kadar onların özel mezarlığı idi.

10. Sabataycıların içinde çeşitlilikler, fırkalar, farklılıklar var mıdır?

-Vardır. Üç büyük aileye ayrılırlar: Karakaşlar,Kapancılar, Yakubîler. Aralarında uyum yoktur.

11. Sabataycıların hepsi de, Sabataycı olmanın şuur ve idrakine sahip midir?

-Değildir. Militan ve fanatik Sabataycılar vardır. Sabataycılık kimliğini yitirmiş olanları da mevcuttur. Ancak hepsi de çağdaş, lâik ve “irtica” karşıtıdır.

12. Sabataycılar bazı önemli devlet kuruluşlarına sızmış mıdır?

-Sızmıştır. En güçlü oldukları Dışişleri Bakanlığı’dır. Medyada, üniversitelerde, yüksek finansta ve daha birçok temel müessesede büyük ağırlıkları vardır.

13. Sabataycıların Türkiye’yi ipotek altına aldıkları, ülkemizi birTekelistan haline getirdikleri doğru mudur? Bu iddia mübalağalı (abartılı) değil midir?

-Sabataycılar sanılandan çok daha güçlüdür. Yalçın Küçük “Tekelistan” adlı eserinde (İkinci baskısını okuyunuz) aynı şeyleri söylüyor. Sabataycıları ve Sabataycı hareketi bilmeden son yüz yıllık tarihimizi anlamanın imkân ve ihtimali yoktur.

14. Bazı İslâmcılar sizin iddialarınıza karşılık “Yahu dokunmayın şunlara. Madem ki, biz Müslümanız diyorlar o halde Müslümandırlar. Hüsn-i zan etmekle mükellefiz” itirazını serd ediyorlar, ne dersiniz?

-Bu itirazlara tavşanlar bile güler. Sabataycılığın esaslarından biri taqiyye, yani saklanmak ve gizlenmektir. Sabataycılıkla ilgili ciddî araştırma kitaplarını, ansiklopedi maddelerini okuyup, onların iki kimliğinin olduğunu, asıl kimliklerinin Yahudilik olduğunu anlarsınız.

15. Sabataycıların asıl kimliklerini saklama hakları yok mudur?

– Farz edelim ki, onların böyle bir hakkı vardır; bizim de gerçeği öğrenmek hakkımız yok mudur? Gizli ve esrarlı bir cemaat kendini zâhiren Müslüman gösteriyor, fakat bâtınen Yahudidir, benim bir Müslüman olarak onların içyüzünü öğrenmek hakkım yok mudur?

16. SabataycılarınTürkiye’de dokunulmazlığı var mıdır?

– O cemaate mensup büyük bir medya patronu veya babası şu anda uzun bir müddetten beri cezaevindedir.

17. Türkiye’deki genel kokuşma içinde Sabataycıların durumu nedir, temiz midirler?

-İsim veremiyeceğim ama bir kısmının kirli işlere bulaştıkları biliniyor. Sabataycı cemaate ait büyük bir eğitim vakfında bir yığın dolap dönmüştür. Daha nice dosyalar, rivayetler vardır.

18.Sabataycıların Türkiye üzerindeki emelleri nelerdir?

– Bütün Sabataycıları kasdetmiyorum ama onların militan ve fanatik bir zümresi Türkiye’yi kontrol ve idare etmek istiyor. Sabataycıların siyasetin, medyanın, sosyal ve kültürel yapının çürümesinde büyük tesirleri vardır. Ülkemizi kasıp kavuran din-siyasî rejim kavgası onların eseridir. İrtica tehdit ve tehlikesi efsanesinin mimarları da genellikle onlardır.

19. Küçük bir cemaat oldukları halde Türkiye’de bu kadar büyük tesirleri olduğuna göre Sabataycılar çok zeki, çok akıllı, çok üstün insanlar mıdır?

-Hayır! Onların üstünlükleri, halkımızın ve aydınlarımızın gafletinden, uyutulmuş ve afyonlanmış olmasından ileri geliyor.

20. Sabataycıların Türkiye’deki islâmî hareket ve siyasal İslâm ile münasebetleri nasıldır?

-İslâmî hareketi ve siyasal İslâm’ı manipüle ediyorlar.İslâmî hareketin, Müslümanların dejenere olması için sinsice çalışıyorlar.

21. Sabataycılık konusunda yapılması gereken ilk iş nedir?

– İlmî araştırmalar yapmak, tarihî belgelerin ve sahih (doğru) bilgilerin ışığında konuyu gündeme getirmektir.Yıllardan beri islâmî kesimin kodamanlarına bir “Türkiye Yahudilerini ve Sabataycıları İnceleme Enstitüsü” kurmaları için çağrıda bulunuyorum. Hiç ilgilenen olmadı. Benim gayem düşmanlık ve antisemitizm yapmak değil, gizli ve esrarlı bir konuyu gündeme getirmektir.

22. Bir Sabataycı Müslüman olamaz mı?

-Olabilir, İslâm’ın kapısı herkese açıktır. Ancak, bir Müslümanın İslâm dini, Şeriat, Müslümanlar aleyhinde konuşmaması, faaliyet göstermemesi gerekir. İşin zor tarafı şudur: Sabataycılar zaten Müslüman olduklarını iddia ediyorlar. Lâkin bu iddianın gerçeği yansıtmadığını biliyoruz. İçlerinden, gerçekten Müslüman olmak isteyen biri çıkarsa, isbat külfeti ona aittir.

23. 2000’nin sonbaharında yayınlanan Sabataycılıkla ilgili kitabınızın ilmî olmadığı iddia ediliyor…

-O kitabım, Sabataycılıkla ilgili bazı fıkraların (köşeyazılarının) bir araya getirilmesinden meydana gelmiştir. İlmî bir araştırma olduğunu iddia etmiyorum. Bir takım bilgiler veriliyor, iddialarda bulunuluyor, konu gündeme getiriliyor. Arzu eden bu konuda ilmî araştırma yapsın, yayınlasın.Her kitabın ilmî araştırma olması gerekmez. Kitabım ilmî araştırma değildir ama içindeki bilgiler, iddialar çok önemlidir. 27 Ocak 2002