Zamanımızın Büyük ve Yıkıcı Bid’atları
Milli Gazete-Köşe Yazıları
- 18 Kasım 2018
Ümmetin içinde olumlu, hayırlı çeşitliliğin olması tabiî görülmelidir. Resulullah Efendimiz
(çeşitliliği)
buyurmuşlardır.
İtikatta iki ekol,
ve
vardır, ikisi de haktır. Esasta, usulde birdirler.
Bu da bir çeşitliliktir ve rahmet vesilesidir.
çeşitli kolları, şubeleri vardır.
Bir kimsenin Allah katında derecesinin üstün olması taqva iledir. Meşreb, mezhep, tarikat mensubu olmakla üstünlük olmaz.
Taqva ilimle, irfanla, ihlasla, basiretle olur. Meşreb, hizip, fırka, grup tekelcileri cahil kimselerdir. Onlar, mü’minleri
diye ikiye ayırırlar, kendilerinden olmayan sâlih, muttaqi, musalli Müslümanlara soğuk bakarlar.
Mü’minlerin kardeş olduğunu inkâr ve red edenler küfre düşer. İmanlı kimse, yani mü’min Kur’âna, Sünnete, Şeriata, İslâm ahlâkına uyan kimdir.
Bunlar, biri dışında ehl-i Nârdır.
(Kurtulan fırka),
Bir fıkıh mezhebine, bir itikat ekolüne, bir tasavvuf tarikatine mensup olmak, ana kimlik değil,
Alt kimliği üst kimlik yapmak büyük bir yanlıştır.
Bugün
olmaması. Müslümanların başında, kendisine itaat edilen râşid ehliyetli muktedir bir
bulunmaması. Müslüman halkın ve gençliğin büyük kısmının (bilinmesi farz olan)
bilmemesi.
Alt kimliklerin üst kimlik haline getirilmesi. Mü’minlerin, çeşitli holiganlıklar, militanlıklar, fanatizmler yüzünden birbirlerini ötekileştirmesi, dışlaması. Ruhbanların erbab haline getirilip putlaştırılması. Üstünlük konusunda taqvanın esas alınmaması.
Müslüman halkı uyaracak, uyandıracak, bilgilendirecek, rehberlik edecek ulema ve fukaha yetiştiren
Olgun Müslüman yetiştirecek
Çeşitli ârızalar, kopukluklar yüzünden icazetli ulema ve meşayihin azalması. Müslüman hakta din, iman, Şeriat gayretinin kalmamış veya çok azalmış olması.
Nafile bir ibadet olan
Dinsizliğe köprü olan
tergib ve teşvik edilmesi.
Ehl-i Sünnetin kaldırılıp, yerine Fazlurrahmancılık dininin getirilmek istenmesi.
İslâmın ikinci ana kaynağı olan Sünnetin ya tamamen inkar edilmesi, yahut hafife alınması.
Beş vakit namaz kılanların azınlığa düşmüş olması.
Cami imamlığının maaş ve ücret ile namaz kıldırma memurluğuna düşürülmüş olması.
Müslümanların bir kısmının hiç zekat vermemesi, bir kısmının dosdoğru zekat vermemesi. Zekat almaya ve toplamaya hakkı olmayan birtakım eşkıya şahıs ve kurumların zekat toplaması. 13.09.2017